Forum Wola Mielecka - Forum mieszkańców Strona Główna Wola Mielecka - Forum mieszkańców
Wola Mielecka leży na płaskim obszarze na lewym brzegu Wisłoki, obok miasta Mielec.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompka spryskiwacza szyby przedniej Passat B5

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wola Mielecka - Forum mieszkańców Strona Główna -> VOLKSWAGEN Passat 1.6
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wichz
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Mielecka

PostWysłany: Czw 19:24, 17 Kwi 2014    Temat postu: Pompka spryskiwacza szyby przedniej Passat B5

Pompka spryskiwacza szyby przedniej Passat B5 – wymiana

[link widoczny dla zalogowanych]
Może komuś się przyda - po prawie 12 latach pracy pojawiły się problemy ze spryskiwaczami przedniej szyby w Passacie TDi B5 z 1999 roku (sedan - brak wycieraczki z tyłu) - po naciśnięciu dźwigni wycieraczki pracowały ale bez podania płynu z dysz. Problem został usunięty po kilkakrotnym poruszeniu pompki, ale pojawił się rok później i tutaj już poruszanie i opukiwanie urządzenia nie pomogło. W celu dalszej diagnozy koniecznym było wyjecie pompki - z pozoru trudne zadanie okazało się stosunkowo łatwe (choć dojście do tego zajęło bite 3 godziny kombinacji i wyklinania). Pompka umiejscowiona jest w dole zbiorniczka płynu spryskiwacza (pod maska , obok lewego nadkola - strona kierowcy). Od góry biegnie do niej przewód elektryczny, od dołu podczepiony jest przewód doprowadzający płyn do dysz. Całość jest osadzona w specjalnej uszczelce zbiornika. Dostęp nie jest jakiś super, ale dla kogoś kto nie ma rąk jak bochenki chlebów nie powinien stanowić większych problemów. Początkowo starałem się odłączyć tylko wtyczkę z przewodami - nie szło za żadne skarby, ani moje namowy. W końcu przez przypadek wysunąłem cała pompkę ze zbiornika (płyn się oczywiście wylał - na szczęście zbyt dużo go tam nie było) i to chyba było najlepsze co się mogło stać. Od tej chwili zdjęcie wtyczki (jeden zaczep tylko zwalniany przyciskiem) było bajka, podobnie zresztą jak odłączenie wężyka (tutaj musiałem nieco siły użyć aby go zsunąć). W celu sprawdzenia pompki podłączyłem ja bezpośrednio pod akumulator, ale niestety, oprócz strasznego iskrzenia nie uzyskałem nic innego (tzn. jej pracy). Postanowiłem ją rozebrać - na załączonych zdjęciach widać jak wygląda oryginalna maszynka w środku po blisko 13 latach pracy w samochodzie. Uważam, ze to niezły wynik i że z tym syfem w środku pracowała już dostatecznie długo. Naprawa takiego urządzenia mijała się z celem, dlatego na drugi dzień zakupiłem w salonie VW nowa sztukę za 40 EURO (Niemcy). Montaż to kwestia 2 minut - nieco silikonu na wypust do założenia wężyka, potem zatrzasnąć wtyczkę elektryczna i gotowe. Teraz pozostaje wsunąć trzpień pompy w zbiornik i tyle. Niektórzy zalecają wymianę uszczelki uszczelniającej trzpień, ale w moim przypadku nie było takiej potrzeby, nic nie ciekło. Jeszcze w innych przypadkach może się okazać, ze silnik pompki wywołał zwarcie prze co koniecznym jest wymiana bezpiecznika (numer 24). Również tutaj los oszczędził mi tych kosztów.
Pompka jest teoretycznie nierozbieralna. Teoretycznie. Tak naprawdę to można z niej poprzez bardzo mocne rozciąganie zdjąć górna część z mocowaniem wtyczki. Wtedy uzyskujemy dostęp do silnika od strony szczotek (bardzo porządnych). Podejrzewam, ze we wczesnym stadium rozkładu można również wyjąc cały silnik - niestety, u mnie rdza już tak się wszędzie zadomowiła, ze bez nacinani plastikowej obudowy nie dało się tego zrobić. Po wyjęciu silnika reszta jest już naprawdę "nierozbieralna". Ja przynajmniej takiej możliwości się nie dopatrzyłem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Re: Pompka spryskiwacza szyby przedniej Passat b5 - wymiana, naprawa

Passat B5 1.9 TDI 99r. kombi z wycieraczką z tyłu. Różnica pomiędzy sedanem jest taka, że od pompki odchodzą dwa wężyki do spryskiwacza przód i tył osobno. O ile dobrze myślę sterowanie przód/tył odbywa się przez zmianę obrotów silnika.
Kilka dni temu przestał działać spryskiwacz. Bezpiecznik ok, na kablu przy silniku prąd jest więc dobieram się do silnika. Bardzo pomocny okazał się opis kolegi powyżej. Wielkie dzięki. Po podłączeniu wymontowanej pompki do prostownika silnik iskrzył na stykach, ale sie nie obracał, więc stwierdziłem, że żyje Smile
Po rozebraniu mój pacjent wyglądał jeszcze gorzej niż ten na fotkach mojego poprzednika, wirnik nie obracał się wcale. Rozruszałem go delikatnie kombinerkami i wydobyłem na zewnątrz. Zalałem cały środek odrdzewiaczem i zostawiłem na 2 godziny. Po tym czasie wyczyściłem wnętrze szmatą, zalałem środkiem smarującym miejsce gdzie wchodzi ośka silnika i poskładałem do kupy. Po podłączeniu prostownika usłyszałem przyjemny gwizd działającego silnika:)
Ważne! Podczas zdejmowania jasnej części silnika - tej w której zamontowane są szczotki delikatnie należy je odgiąć do zewnątrz przez otwór w silniczku, bo końcówka komutatora jest troszkę szersza. Druga sprawa- na ośce silnika przy szczotkach i od strony pompki są malutkie podkładki, które łatwo zgubić. U mnie było wszystko tak zardzewiałe, że zauważyłem je dopiero podczas czyszczenia szmatą przed smarowaniem. Działajcie i ożywiajcie swoje pompki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wichz dnia Czw 19:27, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wola Mielecka - Forum mieszkańców Strona Główna -> VOLKSWAGEN Passat 1.6 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin