Forum Wola Mielecka - Forum mieszkańców Strona Główna Wola Mielecka - Forum mieszkańców
Wola Mielecka leży na płaskim obszarze na lewym brzegu Wisłoki, obok miasta Mielec.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak się bronić przed niechcianą ofertą handlową

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wola Mielecka - Forum mieszkańców Strona Główna -> Spam na forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wichz
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Mielecka

PostWysłany: Pon 20:35, 10 Lis 2014    Temat postu: Jak się bronić przed niechcianą ofertą handlową

[link widoczny dla zalogowanych]
Blisko 30 proc. osób przerywa rozmowy telemarketingowe nie wysłuchując ofert do końca – tak wynika z danych Polskiego Badania Marketingu Zintegrowanego, przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. Konsumenci często nie wiedzą, jakie mają prawa i jak mogą się bronić przed niechcianymi propozycjami marketingowymi.

Lista Robinsonów >>>
[link widoczny dla zalogowanych]

Ustawa o ochronie danych osobowych (ODO) dopuszcza przetwarzanie indywidualnych danych, jeśli została wyrażona na to zgoda ich właściciela, a w przypadku pozyskania ich od podmiotu trzeciego, ustawa nakłada na administratora obowiązek poinformowania osoby, skąd jej dane zostały pozyskane. Jeśli kontaktuje się z nami firma, co do której mamy wątpliwości, mamy prawo o to zapytać i uzyskać odpowiedź. W trakcie takiej rozmowy możemy także cofnąć zgodę, a w wypadku bezprawnego kontaktu wnieść skargę do GIODO.

Warto również pamiętać o Ustawie o szczególnych uprawnieniach konsumenckich, zwanej inaczej Ustawą o sprzedaży na odległość. Formułuje ona pojęcie „niechcianej oferty handlowej”. Jeśli spotykamy się z ofertą, którą ta ustawa definiuje, to mamy możliwość skierowania skargi do UOKiK.

Pod koniec roku wejdą w życie nowe przepisy prawa konsumenckiego, które jeszcze bardziej zaostrzą wymagania w stosunku do firm stosujących takie metody sprzedaży. Ważny może się okazać również artykuł 172 Prawa telekomunikacyjnego. Ogranicza on możliwość używania automatycznych systemów wybierających (dialerów) do komunikacji z osobami, które wcześniej wyraziły zgodę na komunikację.

Sposób na nachalnych telemarketerów

- Formalnie nie można otrzymać niezamówionej oferty handlowej, ponieważ żeby można było ją skierować do potencjalnego klienta, musi on wcześniej znaleźć się w bazie danych firmy dzwoniącej. Pozyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych staje się więc kluczowym celem firm marketingowych, gdyż to otwiera drogę do składania propozycji handlowych - mówi Jacek Barankiewicz, wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. - Polski konsument bardzo często udziela zgody na przetwarzanie danych osobowych i to zarówno podmiotom, z którymi ma umowę, jak również tym współpracującym, afiliowanym. Powinien jej udzielać tylko tym firmom, z którymi faktycznie chce mieć kontakt.

Nawet jeśli konsumenci wiedzą o istniejących regulacjach prawnych, to mają problem ze sformułowaniem odpowiedniej skargi do właściwej instytucji. Pierwszym krokiem, który należy wykonać jest poinformowanie danej firmy, że nie chce się otrzymywać od niej ofert handlowych. Ma ona obowiązek usunięcia danych z bazy, nawet jeśli wcześniej została wyrażona zgoda na ich przetwarzanie. Jeżeli tego nie zrobi i w dalszym ciągu będzie kierować swoje oferty, pozostaje złożenie skargi do GIODO.

Żeby ułatwić konsumentom odcięcie się od niechcianej komunikacji marketingowej została stworzona Lista Robinsonów. Jest to lista negatywna, na którą mogą wpisać się konsumenci, którzy nie chcą otrzymywać ofert handlowych drogą telefoniczną, mailową, czy pocztową. Sygnatariuszami są firmy, które myślą perspektywicznie i widzą zalety takiego rozwiązania.

Inicjatywa doskonale sprawdziła się na Zachodzie, obecnie zyskuje popularność w Polsce. Lista obejmie wszystkie podstawowe kanały komunikacji marketingowej takie jak e-mail, telefon, list czy SMS. Ważne jest to, że kanał komunikacji, który chcemy zastrzec, musi być kanałem, przez który poinformujemy o takiej decyzji.

Obecnie, jeśli konsument dostaje niechciane propozycje handlowe z kilkunastu miejsc, to w tych wszystkich miejscach musiałby cofnąć swoją zgodę. Dzięki Liście Robinsonów można odwołać zgodę dla wszystkich podmiotów w jednym miejscu.

Od momentu opublikowania na liście danych konsumenta, wszystkie firmy, które będą jej przestrzegały, wykreślą jego dane ze swoich baz. Co więcej, w przypadku naruszeń konsument może liczyć na pomoc i podpowiedź, jak postąpić w danej sytuacji. Dostanie on dostęp do odpowiednich dokumentów i informacji.

Zdaniem twórców listy skorzystają na niej również przedsiębiorstwa. Firma, która jej przestrzega zyskuje na wiarygodności i buduje swój wizerunek jako podmiotu działającego etycznie, co jest bardzo ważne według 67 proc. badanych osób. Ponadto, firma oszczędza tym sposobem czas i pieniądze, bo nie dzwoni do osób, które i tak nie wysłuchają oferty. Sam fakt, że zostaną oni ominięci spowoduje podniesienie opłacalności kampanii marketingowych.

- Należy pamiętać, że nie każdy kontakt marketingowy jest niechciany. Sprzedaż na odległość cieszy się dużą popularnością i przynosi wymierne zyski. Największy problem stanowią maile, które inicjują najmniejszą procentowo sprzedaż, a którymi jesteśmy nagminnie zasypywani. Warto więc przy pomocy Listy Robinsonów podzielić konsumentów na tych, którzy nie chcą otrzymywać ofert marketingowych oraz na takich, którzy mogą skorzystać z takiego rodzaju kontaktu - stwierdza Jacek Barankiewicz. [list=][/list]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wola Mielecka - Forum mieszkańców Strona Główna -> Spam na forum Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin